a=rand(3); b=ones(3); c=a+b; d=a-b; e=a*b; % a*b eşit değildir b*a f=b*a; g=a/b; h=b/a; % a\b = b/a (\) soldan bölme işaretidir. Soldaki değer "payda", sağdaki % değer "pay" olur. % Bir matris çarpma işlemi yapabilmek için ilk matrisin sütun sayısı ikinci % matrisin satır sayısına eşit olması gereklidir. % Nokta(.) ile skaler çarpım yapılır. Satır-Satır ve Sütun-Sütun ayrı ayrı % çarpılır. a=[1 2 3; 1 1 0; -1 2 1]; b=[3 1 0; 2 1 0; 1 3 7]; a.*b % a.*b = b.*a Matris boyutları eşit olmalıdır. a^2 % Karesini almak için kare matris olmalıdır. a.^2 % a matrisinin skaler karesi m=[1 2 3; 4 3 1] % m^2 "Inputs must be a scalar and a square matrix." hatası verir. m.^2
Command Window (Komut Penceresi):
Warning: Matrix is singular to working precision.
ans =
3 2 0
2 1 0
-1 6 7
ans =
0 10 6
2 3 3
0 2 -2
ans =
1 4 9
1 1 0
1 4 1
m =
1 2 3
4 3 1
ans =
1 4 9
16 9 1

Yorum Gönder
Yorumlama biçimi: Anonim seçerek yorumlarınızı yapabilirsiniz.