BULUNAN SONUÇLAR...
1 Mayıs 2015 Cuma
30 Nisan 2015 Perşembe
1 GPS Ölçüsü Yapmadan Önce Yapılması Gerekenler
Tweet
Arazi Öncesi Planlama:
Ağ tasarımında göz önünde tutulması gereken konular şunlardır:
İkinci yöntem olan poligon yöntemi daha çok statik ve hızlı statik tekniklerde uygulanmaktadır. Bu yöntemde üzerinde gözlem yapılacak her nokta ağdaki en az iki noktaya bağlanmaktadır. Kontrol noktaları arasında eş zamanlı ölçüler yapılmalıdır. Böylece ağdaki kontrol noktasının az sayıda olmasının getireceği sorunlar azaltılmış olacak ve ağın güvenirliliği bu fazla ölçülerle arttırılmış olacaktır.
GPS proje planlamasında yeni nokta yeri seçiminde göz önünde tutulacak esaslar şunlardır:
GPS ölçüleri yapılmadan önce büroda ölçü planlaması yapılır. GPS ölçü ağı oluşturulur ve oluşturulan bu ağa göre arazide GPS ölçüleri tamamlanır.
Ağ tasarımında göz önünde tutulması gereken konular şunlardır:
- Ağ kapalı poligon veya herhangi bir şekil oluşturmalıdır.
- Proje alanının büyüklüğüne bağlı olarak en az üç yatay kontrol ağ noktalarına bağlantı yapılmalı ve bu noktalarda eş zamanlı GPS gözlemleri yapılmalıdır.
- Proje alanında ez az dört düşey kontrol ağı noktasına bağlantı yapılmalıdır.
- Yatay kontrol ağı noktaları proje alanının köşelerinde ve alanı kapsayacak şekilde seçilmelidir. Bu noktalar ne kadar fazla olursa ağın kontrol edilebilirliği o kadar iyi olmaktadır. Güzergah ölçmelerinde en az üç yatay ağ noktası güzergahın başında, ortalarında ve sonunda olacak şekilde seçilmelidir. Aynı projede en az dört, mümkünse daha çok sayıda nivelman noktası kullanılmalıdır. Söz konusu dört nokta proje alanının dört köşesinde seçilmelidir.
GPS proje planlamasında yeni nokta yeri seçiminde göz önünde tutulacak esaslar şunlardır:
- Ölçü noktaları çevresinde uydu sinyallerinin alıcı antenine ulaşmasını engelleyen hiçbir doğal veya yapay nesne olmamalıdır.
- Ölçü noktası çevresinde yansıtıcı yüzeyler (metal, tel, çit, su yüzeyleri vb) olmamalıdır. Bu gibi yüzeyler sinyal yansıma etkilerine neden olmaktadır.
- Ölçü noktası çevresinde yüksek gerilim hattı olmamalıdır. Bunlar sinyal bozukluğu oluşturur.
- Ölçü noktasına ulaşım kolay olmalıdır.
Anten yüksekliğinin ölçülmesi:
- GPS gözlemlerinde antenin nokta üzerine doğru kurulması gerekmektedir.
- Anten ölçü noktası üzerine milimetre doğrulukla merkezlendirilmelidir.
- Küresel düzeç ve optik çekül ölçüye başlamadan kontrol edilmelidir. Ölçü sonunda da aynı kontroller yapılmalıdır.
- Anten merkezlendirildikten sonra, doğrultuya bağlı anten faz merkezi hatasının giderilmesi için tüm antenler tek bir doğrultuya yönlendirilmelidir. Uygulamada pusula kullanılarak antenler manyetik kuzeye yönlendirilir.
- Anten yükseklikleri milimetre doğrulukta ölçülmelidir.
- Gözlemler için ölçü karnesi kullanılmalı ve bu karneye ölçü ile ilgili bilgiler kaydedilmelidir.
Gps ölçüsüne başlamak:
- Projenin amacına göre gerekirse meteorolojik parametreler ölçülmelidir.
- Pratik mühendislik uygulamalarında meteorolojik parametreler ölçülmez.
- Alıcı, anten ve batarya arasındaki bağlantı sağlandıktan sonra alıcı çalıştırılır.
- Ölçme konfigürasyonu parametreleri olan ölçme modu (statik-kinematik vb), kayıt aralığı (epok) girilerek navigasyon çözümünün yapılıp yapılmadığı kontrol edilir.
- Alıcının vermiş olduğu PDOP, görülen uydu sayısı ve noktanın yaklaşık koordinatları izlenerek gerekli ölçü süresinin dolması beklenir.
- Ölçü süresi boyunca alıcının hafızası kontrol edilmek suretiyle yapılan ölçmelerin kayıt edilip edilmediği saptanır.
- Ölçü sonunda alıcı kapatılarak anten sökülür.
- Alıcı çalışırken anten sökülmesi son kaydedilen verilerin bozuk olmasına yol açacağından sakıncalıdır.
27 Nisan 2015 Pazartesi
3 Arazi Toplulaştırması Nedir?
Tweet
Ülkemizde
tarım arazileri çeşitli nedenlerle küçülmüş, parçalara bölünmüş, verimliliği,
karlılığı olması gerekenden çok aşağılarda kalmıştır. İşletme büyüklüklerinin
istenen değerlerin altına düşmesi, ekonomik tarım yapılmasını imkânsız hale
getirmektedir. Bunu önlemenin yolu: öncelikle tarım arazilerindeki daha fazla
parçalanmayı ve bozulmayı önleyici; yasal, hukuksal düzenlemeler yapmak;
sonrasında da bugüne kadar oluşmuş küçülmelerin, parçalanmaların,
düzensizliklerin (şekil bozuklukları gibi) iyileştirilmesidir. Bunu yapmanın
yolu, arazi toplulaştırması dediğimiz çalışmanın yapılmasıdır. Arazi
toplulaştırması, tarımsal arazileri niteliklerine göre sınıflandırarak, bir
kişiye ait, farklı alanlardaki küçük arazi grupları yerine, o arazinin
toplamını karşılayacak kadar, en az miktarda parça arazinin (mümkün olursa tek
bir parçanın), o kişiye verilmesidir. Böylece iş gücünden, akaryakıttan, tarla
sınırlarındaki kayıplardan kar edilmiş olur; ayrıca toprağın işlenebilme süresi
ve kalitesi artar. Yapılacak diğer iyileştirme (drenaj, katkı v.b.),
sulama, gübreleme ve ilaçlama gibi yatırımlar daha ucuza mal edilebilir. Arazi
toplulaştırılması ile küçük arazileri birbirinden ayıran, kullanılmayan arazi
şeritleri azaltılarak, bunlarında tarımda kullanılması sağlanmış olur. Arazi
toplulaştırması yapmak kolay değildir. Arazi toplulaştırmasını
gerçekleştirebilmek bir dizi teknik, sosyal ve ekonomik çalışmaların
yapılmasını gerekmektedir.
ARAZİ TOPLULAŞTIRILMASI NEDİR?
Arazi
toplulaştırılması; aynı şahsa veya çiftçi ailesine ait, çeşitli nedenlerle,
ekonomik üretime imkan vermeyecek biçimde veya toprak muhafaza ve zirai sulama
tedbirlerinin alınmasını güçleştirecek derecede; parçalanmış, dağılmış,
şekilleri bozulmuş dağınık, küçük arazi parçalarının ve hisselerinin bir araya
getirilerek, muntazam şekiller halinde birleştirilmesi, bütünleştirilmesi ve
işletmelerin yeniden düzenlenmesi işlemi olarak tarif edilebilir.
Arazi
toplulaştırma çalışmaları şu hususları kapsamaktadır:
1.
Fazla parçalanmış, dağılmış arazilerin modern işletmecilik esaslarına göre
birleştirilmesi.
2.
Tarla içi yol şebekesinin, sulama tesislerinin ve yüzey tahliye sisteminin
inşası.
3.
Gerekli arazi tesviyesi ve toprak ıslahının yapılması.4. Köylerin yerlerinin
yeniden düzenlenmesi, çevre planlanması.
5.
Kırsal alanın, doğal hayatın korunması ve yeşil alanların düzenlenmesi.
6.
Kırsal alandaki yerleşim yerleri ve toprakların, rüzgâr ve su erozyonu, sel
taşkınları gibi doğal afetlerden korunması için gerekli önlemlerin alınması.
7.
Spor sahaları, parklar, yüzme havuzu, bayram-pazaryeri, çocuk bahçesi, okul,
sağlık ocağı ve kooperatif binası gibi sosyal hizmet tesisleri için gerekli
arazilerin, toplulaştırma planları içinde kamulaştırma yapılmadan temin
edilmesi.
8.
İşletmelerin ıslahı, yeniden düzenlenmesi, verimli bir şekilde çalışmalarının
temini için gerekli tedbirlerin alınması.
9.
Köy içi yollarının tanzimi içme suyu, kanalizasyon, elektrik, telefon gibi
hizmetlerinin planlanması, iskân, arsa isteklerinin karşılanması
Arazi
Toplulaştırma çalışması aşağıdaki aşamalardan geçmektedir.
1.
Tüm tarlaların ve çiftçilerin mülkiyet bilgilerinin temin edilmesi.
2.
Tapu kütüğü, kadastro paftası ve arazideki miktar ve ölçülerdeki tüm
uyumsuzluklar giderilmesi.
3.
Hâlihazırdaki arazi kullanım durumunun, uygun tarım arazileri sınırlarının,
sabit tesislerin belirlenmesi,
4.
Toprak karakterlerini belirten toprak haritalarının temin edilmesi veya yoksa
oluşturulması.
5.
Teknik bir ekip ile arazi sahipleri ve mülki idarecilerin de katılımı ile
kurulan derecelendirme komisyonu ile tüm arazilerin derecelendirme haritaları
çıkarılır. Bu aşamada komisyon tüm arazilerin toprak haritaları ve diğer
kıymetlerini de dikkate alarak her parsel için ayrı, ayrı titiz bir
puanlama
yapmaktadır. Derecelendirme çalışmasında amaç parsellerin birbirlerine göre
kıymet faklılıklarını
puanlamak suretiyle ortaya koymaktır.
6.
Yeni, yol, sulama ve drenaj ağına uyumlu, blok (ada) planlamasının
hazırlanması.
7.
Arazi sahiplerinin toplulaştırma sonrasında tarlalarını nerede istediklerine
ilişkin tercihlerinin alınması, Bu işlem esnasında maliklere, eski
parsellerinin ve yeni blokların olduğu bir pafta gösterilerek tercihleri
alınır.
8.
Yeni parselasyon planlaması yapılır.
Yeni
parselasyon planlamasında; çiftçi tercihleri de dikkate alınarak;
•
Tarla içi hizmet yolu, sulama, drenaj gibi kamu ortak alanları
için
gerekli yerler ayrılır.
• Her
parselin yol ve sulama suyuna cephe alması sağlanır.
•
Sabit tesis içeren parseller eski sahiplerine verilir.
• Tüm
maliklerce önem içeren veya kötü konumdaki yerler aynı
sahiplerine
verilir.
•
Büyük olan parçanın yanına diğer küçük parçalar getirilir.
•
Hasım ve hısım ilişkileri gözetilir.
•
Aynı yeri almak isteyenler arasında yukarıda sayılan hususlar
doğrultusunda
haksızlığa uğratılmayacak bir planlama yapılır.
9.
Yeni parselasyon planlaması ve yeni mülkiyet listeleri mahallinde asılmak
suretiyle ilan edilir.
10.
Yeni planlamaya ilişkin parsel sahiplerinin itirazları varsa incelenir. Yeni
yapılan planlama tekrar her kesin görebileceği şekilde ilan edilir.
11.
Kesinleşen yeni planlama kadastroca tescil edilerek yeni tapular oluşturulur.
12.
Yeni tapular ve yeni parseller, yeni parsel sahiplerine teslim edilir.
ARAZİ
TOPLULAŞTIRILMASININ ÖNEMİ VE
FAYDALARI
Artan
nüfus ve beslenme ihtiyacı, daha fazla tarımsal ürün elde etme gereği
doğurmuştur. Toprak kaynakları sınırlı olması nedeniyle, aynı alandan daha
fazla ürün elde etme imkânlarını aramamız gerekmektedir. Birim alandan sağlanan
verimin artırılması; birtakım yeni buluşlar, kullanılan tohum, gübre, ilaç,
sulama vb. girdilerin miktarı ve kalitesinin artırılması ve tarımsal bünye ile
yakından ilgilidir. Tarımsal bünyedeki yapısal bozukluklar, verimi azaltıcı
tesirlerde bulunduğu gibi, verimi artırıcı tedbirlerin alınmasını da
engellemektedir. Bu nedenle tarımsal bünyenin
ıslah
edilmesi hususu ön plana çıkmaktadır. Tarımsal bünyenin ıslahı ile alınabilecek
tedbirlerin başlıcaları:
Mülkiyet ve tasarruf rejiminin ıslahı, arazi ıslahı, toprak muhafaza
tedbirlerinin
alınması,
drenaj ve sulama çalışmaları gibi tedbirlerdir. Bu tedbirler demetinin tamamı
geniş anlamda Arazi Toplulaştırması veya Arazi Düzenlemesi adını verdiğimiz
hizmetler kapsamı dâhilinde bulunmaktadır. Arazi Toplulaştırmasının faydaları
başlıklar halinde şu şekilde
sıralanabilir:
1.
Nüfus artışı, miras, alım-satım, kiracılık, ortakçılık gibi nedenlerle ortaya
çıkan arazi parçalılığı ve dağınıklılığını
ortadan kaldırarak işletmelerin uygun büyüklüğe getirmektedir.
2.
Çok parçalı oluşun ortaya çıkardığı tarla sınırı, yol ve su arklarından doğan
arazi kayıplarını azaltmaktadır.
3.
Küçük parsellerde, ekim esnasında tarla sınırına fazla yaklaşılmama nedeniyle
doğacak ürün kayıplarını azaltmaktadır.
4.
Toplulaştırmadan sonra, parseller daha büyük ve şekilleri daha düzgün
olduğundan, makineli tarım daha kolay yapılmakta ve giderlerde önemli oranda
azalmalar olmaktadır.
5.
Küçük parseller bir araya getirileceği için, işletme merkezi ile parseller
arasındaki uzaklık kısalmakta ve buna bağlı olarak ulaşım giderleri
azaldığından; zaman, işçilik ve yakıttan tasarruf sağlanmaktadır.
6.
Parsel sayısı azaldığı, şekilleri düzeldiği ve büyüklükleri arttığı için;
tohum, gübre, ilaç gibi tarımsal girdiler, daha uygun bir düzeyde
kullanılmaktadır.
7.
Sulama projelerinin uygulanmasında; eski, dağınık ve şekilsiz parsellerin
sınırlarına bağlı kalma zorunluluğu olmayacağından, yatırım giderlerinden
tasarruf sağlanmaktadır.
8.
Her parselin yola ve kanala sınırı olacağından sulama ve ulaşım randımanı
artmaktadır.
9.
Parsellerde müştereklikten doğan huzursuzluklar giderilmektedir.
10.
Köy sınırları sabit noktalara dayandırılarak, köyler arasındaki sınır
ihtilafları ortadan kalkmaktadır.
11.
Varsa, dağınık ve müşterek haldeki hazine arazisi birleştirilerek dağıtıma
hazır hale getirilmektedir.
12.
Kırsal alana yönelik olarak: Çevre koruma, erozyonu önleme, ağaçlandırma, köy
yenilemesi, her türlü yolların planlaması, köy imar planlarının yapılması,
arazi kullanım planlarının hazırlanması gibi tüm hizmetler; toplulaştırma
projeleri ile birlikte planlanıp uygulanabilmektedir.
13.
Proje alanlarındaki sulama projeleri gibi kamu yatırımları için gerekli
araziler, proje alanına giren parsellerden uygun şekilde kesinti yapılmak
suretiyle kamulaştırma yapılmaksızın karşılanabilmektedir.
TÜRKİYENİN
ARAZİ TOPLULAŞTIRMA UYGULAMALARININ DURUMU
Ülkemizde,
Mülga Toprak-Su teşkilatı ile Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü teşkilatı
tarafından 1961–2003 yılları arasında toplam 445.000 hektarlık bir alanda
toplulaştırma çalışması tamamlanmıştır. Ülkemizde ekonomik olarak
sulanabileceği söylenen 8,5 milyon hektarlık tarım arazisinin bugün için fiilen
sulanan miktarı 4,7 milyon hektardır (% 55,3). Ülkemizde, 1961 yılından
itibaren başlayan, arazi toplulaştırma çalışmaları ile bu güne kadar 308.000
hektarı Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğünce, 137.000 hektarı da Tarım Reformu
Genel Müdürlüğü olmak üzere
toplam 445.000 hektar alanda arazi toplulaştırması çalışmaları tamamlanmıştır.
Bu durum da; hali hazırda sulanan alanın sadece % 9 ‘unda ancak arazi
toplulaştırması çalışmaları gerçekleştirilebildiğimizi göstermektedir. Yani;yapılacak
daha çok işimiz var. Başarılı uygulamalar sonucunda, son yıllarda bazı
projelerde toplulaştırma oranları: % 75 ‘lere
kadar yükseltmiştir. Hatta bazı bölgelerde çiftçilerin bütün parsellerini tek
parselde toplama fikri gittikçe yaygınlaşmaktadır. Ülkemizde ilk defa arazi
toplulaştırılması 1961 yılında Toprak-Su Genel
Müdürlüğü tarafından 7457 sayılı kanunun ve Medeni Kanunun ilgili maddelerine
dayanarak yapılmıştır. Daha sonra 1966 yılında ihtiyaç üzerine ilk Arazi
Toplulaştırma tüzüğü çıkarılarak Bakanlar Kurulu kararıyla uygulanmaya
konmuştur.
0 Akıllı Ulaşım Sistemleri
Tweet
Akıllı Ulaşım Sistemleri ulaşımda çevresel etkileri azaltacak şekilde hareketliliği ve güvenliği arttırarak ulaşımı destekleyen gelişmiş bilgi ve iletişim teknoloji uygulamaları olarak tanımlanabilir.
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNDEN BEKLENENLER:
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNDE ÖRNEK ÜLKELERDEKİ DURUM:
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNDEN BEKLENENLER:
Tam
bağlı, bilgi yönünden zengin bir ortamı kullanıcılara sunarak, onların ulaşım
sisteminin performansını takip edebilmelerini sağlamak,
Kooperatif
bir sistem geliştirerek, ortamdaki ani problemler (kaza gibi) ile ilgili
bilgileri ortamı kullananlara anında ulaştırabilmek,
Seyahet
edenlerin seyahet seçenekleri ile ilgili detaylı ve doğru bilgiye ulaşmasını
sağlamak,
Sistem
operatörlerinin her türlü ulaşım elemanı hakkında tam bilgiye sahip olmasını
sağlamak,
Her
türlü aracın trafik sinyalleri ile haberleşerek gereksiz dur kalklara mağruz
kalmaması ve daha enerji etkin yol almasını sağlamak,
Araçların
sistem ile etkileşerek seyahat halindekilere ve sistem operatörlerine gerekli
bilgileri aktarmasını sağlamak.
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNDE ÖRNEK ÜLKELERDEKİ DURUM:
1.
Japonya: 1996 yılında Taşıt Bilgi ve İletişim Sistemleri Konusunda Yatırımlar
Başlamıştır. 2003 yılında anlık trafiğin takibine yönelik yatırımlar
yapılmıştır. Bu alandaki yatırımların başlangıcı ise 1990’ların başına
dayanmaktadır. Sadece Navigasyon
Sistemlerinin tüketimine harcanan para 2008 yılı itibari ile 33.9 milyon
dolardır. Smartway
projesi ile trafik bilgilerinin sesli ve görsel formatta gerçek zamanlı
paylaşımı sağlanmaktadır.
2.
Güney Kore: Özellikle gerçek zamanlı trafik bilgi sistemleri, gelişmiş toplu
taşıma bilgi sistemleri ve elektronik ödeme sistemlerinde oldukça
ileridedirler. 1997 yılından beri bu alanda yatırımlar yapılmaktadır. 2020
yılına kadar 6.67 milyar dolar yatırım planlanmaktadır. Sadece Seul’de
9300 otobüste kablosuz modem ve GPS aygıtı mevcuttur. Otobüs durakları LCD ve
LED ekranlarla donatılmış ve anlık bilginin paylaşımı sağlanmıştır. T-money
kartlı geçiş sistemi otobüs, tren dışında taksilerde de kullanılmakta ve mil ve
üyelik kartı sistemlerine de dahil olarak çalışmaktadır.
3.
Singapur: Özellikle gerçek zamanlı trafik bilgi toplama sistemleri, trafik
tıkanıklığını da göz önünde bulunduran otoyol ücretlendirme sistemleri, ulusal
bazda adaptif
trafik sinyalizasyon sistemleri, trafik yönetim sistemleri bakımından oldukça
ileridedirler. 5000 taksi üzerinden sensörler
aracılığıyla anlık trafik bilgisini takip etmektedirler. Elektronik
ücretlendirmede öncü durumundadırlar. 2008 yılından beri otobüs duraklarında
kullandıkları gerçek zamanlı otobüs geliş zaman ve güzergah belirleme
panellerini kullanmaktadırlar. Adaptif
otopark yönlendirme sistemleri mevcuttur.
26 Nisan 2015 Pazar
0 Google Glass (GG) Hakkında İlginç Bilgiler
Tweet
Google Glass Özellikleri:
Kurulum
Google Glass ile Neler Yapılabilir ?
Dünya’yı her anlamda etkilemeyi başaran Google Glass sizin tam anlamıyla kişisel gözlük asistanınız oluyor. Ona bu yüzden “üçüncü göz” demek doğru olabilir.
Google Glass Özellikleri:
Android
4.0.4 işletim sistemi
16
GB’lık hafıza
1
GB RAM
1.2
GHz çift çekirdekli ARM Cortex-A9 veya OMAP 4430 işlemciler
5
MP 720p görüntü kalitesinde kamera
WiFi
, GPS, Bluetooth
Alüminyum
fiber karışımı malzemeden yapılmıştır,
Esnek
bir yapıya sahiptir,
Farklı
renk seçenekleri(siyah, turuncu, gri, beyaz, mavi) vardır,
Camları
olmayan bir çerçeveye sahiptir,
Elimizi
kaldırmadan sadece göz hareketleriyle komut verebilme,
Sesi
kulak yerine kulak arkasından kafa tasına vermektedir. Bu sayede de yanımızdaki
kişiler sesleri duymamaktadırlar.
Titantum
kafa bandı olduğundan dolayı cebe sığmaz, dezavantajlarından biridir,
Pil
ile çalışır, USB ile şarj edilebilir,
42gram
ağırlığa sahiptir,
İlk
kullanımlarda günde 1-2 saatten fazla kullanınca baş ağrısı yapar,
Etkileşim
sağ taraftaki touchpad
ile sağlanır,
Touchpad’e
dokununca Google Glass
açılır.
Touchpad Seçenekleri
Touchpad Seçenekleri
Paylaş,
Sil,
Başlık
ekle,
Sesli
oku.
Bilgisayardan;
Web
tabanlı kılavuzu bulunmaktadır.
Router
adı seçilir,
Parola
yazılır,
Ekrana
gelen QR koduna bakılır, 10sn içerisinde bağlantı sağlanır.
Aksesuarlar
Kulaklık,
Koruyucu
torba,
USB
kablo.
Pil Ömrü
En
fazla bir gün dayanmaktadır.
2
saat gibi bir sürede %100 şarj olmaktadır,
Fotoğraf
sayısına göre 3-5 saat,
Video
kaydı açıksa maksimum 1 saat dayanır,
Bluetooth
açıkken pil çabuk biter ve ısınma problemi çıkar.
5
Megapiksel
kamerasıyla 2528x1856 çözünürlüğe sahip fotoğraflar çekilebilir.
“OK
Glass,
take
a picture”
diyerek, sağ göz kırparak ya da fiziksel kamera düğmesine basarak fotoğraf
çekebilirsiniz.
720
piksel HD video kaydı yapılabilir,
GPS
ile konum belirlenebilir,
Wi-Fi
Bluetooth
Android,
iPhone
ve bilgisayarlar ile bağlantı kurarak veri alış verişi yapılabilir.
Mesaj
gönderilebilir,
Adres
tarifi alınabilir,
Arama
yapılabilir,
Kaydetmiş
olduğu fotoğraflara bakarak yüz tanıma özelliğiyle kişinin kim olduğunu ekranda
gösterir.
24 Nisan 2015 Cuma
Kaydol:
Kayıtlar
(
Atom
)