Üyenin ikametgah adresine göre, ilgili şube etkinlik alanında kaydı yapılır. Bu durum; üyenin işlemleri için bağlı bulunduğu şubeye başvurması, bağlı bulunduğu şubenin duyurularını ve yayınlarını doğrudan edinmesi anlamına gelmektedir.
Üyelerin ilk kayıt işlemlerinde şubeye başvurması gerekmektedir. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra, bilgilerin güncellenmesi, aidatların ödenmesi vb. işlemler Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası Bilgi Sistemi (HKMOBİS) üzerinden yapılabilmektedir.
İlk Kayıt İçin: Aşağıdaki belgelerle şahsen başvuru yapılır:
- Lisans diploması aslı ve 1 adet fotokopisi - Diploma aslı yoksa noterden onaylı örneği
- Nüfus cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
- İkametgah senedi (kamu personeli için kurumdan alınan yazı yeterlidir.)
- 3 adet fotoğraf (sakalsız, başı açık)
- İlk kayıt ücreti
- Ödenti bedeli (Ödenti, mezuniyet tarihinden başlayarak alınmaktadır.)
Nakil: Üyenin bağlı bulunduğu şubenin sorumluluk alanı dışına taşınması durumunda, nakil işlemi yapılır. Üyenin şubeye adres değişikliğine ilişkin dilekçe vermesi yeterlidir.
İstifa: Üyenin istifa etmek istemesi durumunda:
- İstifa dilekçesi
- Kimlik kartının iadesi
- İstifa tarihine kadar olan tüm üyelik ödentileri (üyenin ödenti borçları tahsil edilmeden işlem yapılmaz.)
- İstifası kabul edilen üyeye yazılı bildirim yapılır.
Üye Sicil Kayıt Belgesi: Üye Sicil Kayıt Belgesi, yalnızca şubeden ve ücreti karşılığında alınır. Belge istendiğinde, varsa geçmişe dönük üye ödentileri alınır.
Üye İşlemleri Ücretleri: Üye işlemleri ile ilgili hizmet ve belge ücretleri her yıl, Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu tarafından 1 Ocak - 31 Aralık tarihleri arasında geçerli olmak üzere belirlenmektedir.
Kaynak: Türk E., Harita Büro Çalışmaları, Bitirme Çalışması, Kocaeli, 2011
Kaynak: Türk E., Harita Büro Çalışmaları, Bitirme Çalışması, Kocaeli, 2011
Yorum Gönder
Yorumlama biçimi: Anonim seçerek yorumlarınızı yapabilirsiniz.